Contract de afiliere
031 9641Luni - Vineri 9 - 18
Print

Contract de colaborare cu unitatile turistice

Acest contract se aplica unitatilor care doresc sa promoveze in portalul Direct Booking in regim de afiliere

Nu este necesar sa printati si sa completati acest model de contract. Daca va inrolati unitatea in portalul nostru, contractul va fi completat automat pentru dumneavoastra. Aceasta pagina este pusa la dispozitie doar in scop informativ.

 

CONTRACT DE COLABORARE PENTRU UNITATI TURISTICE

1. OBIECTUL CONTRACTULUI
Direct Booking permite Beneficiarului publicarea Ofertei Turistice in portalul de rezervari online www.directbooking.ro in vederea vanzarii si promovarii acesteia catre clienti. Beneficiarul promoveaza prin portalul Direct Booking unitatile turistice clasificate enumerate la Art. 2.

2 UNITATI TURISTICE AFILIATE LA DIRECT BOOKING
2.1 Urmatoarea unitate turistica este promovata in portalul Direct Booking
Unitate turistica: ___________________________
Categorie: ______________________
Nume : _________________________
Adresa : _______________________________
Telefoane de contact : __________________________
Fax :______________________________
Email pentru confirmarea rezervarilor : __________________________

3 DEFINITII
Pe lângă termenii definiţi oriunde în altă parte în acest Contract, următoarele definiţii vor fi aplicate în acest Contract, cu excepţia cazurilor când se precizeaza altfel:
"Website-ul directbooking.ro" sau "portalul Direct Booking" înseamnă website-ul (accesibil si prin adresa http://directbooking.ro) apartinand SC Direct Booking SRL.
"Oferta Turistică" înseamnă totalitatea informaţiilor publicate (prezentare Unitate, camere, servicii si tarife, locuri disponibile) in portal de către Unitate ce apar in Website-urile publice ale Direct Booking şi în baza cărora Turiştii fac rezervarea.
Modalitatea de plata "integral" inseamna ca Direct Booking va incasa intreaga suma reprezentand contravaloarea serviciilor turistice de la Turist, asa cum sunt ele afisate afisate in portalul-ul Direct Booking, prin modalitatile de plata puse la dispozitie de Direct Booking (numerar, card online, POS, transfer bancar). Beneficiarul poate opta sau nu pentru aceasta modalitate de plata conform Art. 4.2.2.
Modalitatea de plata "avans rezervare" inseamna ca Direct Booking va incasa un avans in contul serviciilor turistice de la Turist asa cum sunt ele stablite in prezentul contract. Beneficiarul poate opta sau nu pentru aceasta modalitate de plata conform Art. 4.2.2.
Modalitatea de plata "la receptie" inseamna plata integrala a serviciilor turistice de catre Turist se face la receptia Unitatii iar Direct Booking nu va incasa de la Turist nici o suma reprezentand servicii turistice, garantii sau alte taxe de rezervare. Beneficiarul poate opta sau nu pentru aceasta modalitate de plata conform Art. 4.2.2. In aceasa stituatie Direct Booking va factura beneficiarului contravaloarea comisionului.

4 OBLIGAŢIILE BENEFICIARULUI
4.1 Informaţiile despre Unitate si Oferta Turistica
4.1.1 Informaţiile furnizate pentru a fi incluse pe portalul Direct Booking trebuie să includă informaţii relative la Unitate (incluzând fotografii şi descrieri), facilităţile şi serviciile sale şi camerele disponibile pentru a fi rezervate, detalii despre preţ (inclusiv toate taxele aplicabile, sumele impuse, suprataxe şi onorarii) şi despre politicile cu privire la disponibilitate, anulare şi neprezentare şi alte politici şi restricţii şi se vor conforma cu formatele şi standardele oferite de Direct Booking. Informaţiile hotelului nu trebuie să conţină niciun număr de telefon sau fax sau adrese de e-mail sau de Skype/Twitter, cu referire directă la Unitate sau la website-ul său, sau la website-urile unor terţe părţi. Direct Booking îşi rezervă dreptul de a edita sau de a exclude orice informaţie dacă ştie că este incorectă sau incompletă sau dacă violează termenii şi condiţiile acestui Contract.
4.1.2 Beneficiarul declara şi promite că Oferta Turistică este mereu adevărată, exactă şi neînşelătoare. Unitatea este mereu responsabil de un conţinut corect şi actualizat al Ofertei Turistice, incluzând disponibilitatea suplimentară a camerelor pentru anumite perioade sau orice evenimente sau situaţii extraordinare ce limitează disponibilitatea camerelor (de exemplu renovare sau construcţie în sau lângă clădire).
Beneficiarul va actualiza Oferta Turistică ori de cate ori este necesar şi poate - în orice moment - să schimbe in portal preţul camerelor sale disponibile pentru a fi rezervate, şi numărul sau tipurile de camere disponibile.
La cererea Beneficiarului, Direct Booking poate actualiz tarifele si disponibilitatea ofertei prezentate in portal.
4.1.3 Preţul afişat Turiştilor pe portalul Direct Booking va fi inclusiv TVA, taxe de vânzare şi orice alte taxe, costuri şi contribuţii (aplicabile la nivel naţional, guvernamental, provincial, statal, municipal sau local) (în măsura în care asemenea taxe şi contribuţii pot fi calculate în mod rezonabil în avans fără alte informaţii).
4.1.4 Beneficiarul declara ca certificatul de clasificare emis de Autoritatea Nationala de Turism este valabil la data semnarii prezentului contract.
4.2 Disponibilizare şi Preturi competitive
4.2.1 Beneficiarul va publica in portalul Direct Booking preturi competitive, ceea ce inseamna ca preturile publicate in portalul Direct Booking sunt mai mici decat cele practicate de Beneficiar la receptia Unitatii sau in mod direct pe website-ul propriu unitatii. In cazul in care Turistul reclama verbal sau in scris Unitatii sau Direct Booking ca pretul oferit pentru serviciile turistice contractate prin Direct Booking este mai mare decat pretul oferit de Unitate in mod direct, atunci Beneficiarul va rambursa turistului diferenta in numerar, in servicii sau in produse, in functie de dorinta Turistului.
4.2.2 Modalitati de plata acceptate
Modalitati de plata acceptate de Beneficiar pentru plata serviciilor de catre Turisti
[ ] Plata "integrala"a serviciilor turistice in portalul de rezervari Direct Booking
[ ] Plata unui "avans rezervare" reprezentand ____________ si diferenta la receptia unitatii
[ ] Plata integrala "la receptie" a serviciilor turistice
Direct Booking isi rezerva dreptul de a dezactiva unilateral optiunea plata integrala "la receptie" in portalul Direct Booking.

4.3 Comision

4.3.1 Pentru orice rezervare făcută pe portalul Direct Booking de un Turist, Beneficiarul va plăti Direct Booking un Comision daca tarifele introduse sunt cu cedare de comision. Comisionul este de 7 % (inclusiva TVA) aplicat la valoarea de vanzare finala a serviciilor turistice in portalul Direct Booking.

Comisionul total per rezervare este egal cu procentul de comision stabilit mai sus aplicat la valoarea totala a serviciilor turistice achizitionate de turist afisate in portalul Direct Booking. Comisionul se percepe si in cazul platii unui avans la o rezervare pe care turistul a anulat-o si pentru care nu se mai ramburseaza penalitatea de anulare.

4.3.2 Beneficiarul nu va plati nici un comision daca tarifele furnizate sunt nete. Direct Booking isi rezerva dreptul de a aplica propriul comision peste tarifele nete ale furnizorului.

4.4 Plata Comisionului si a serviciilor turistice
4.4.1 Comisionul pentru rezervările dintr-o lună calendaristică care conţin data plecării Turistului (programată) în acea lună, pentru rezervarile efectuate cu plata integrala "la recepţie", va fi facturat (cu excepţia anulărilor făcute prin (website-ul) Direct Booking şi în conformitate cu politica de anulare a Unitatii) şi va fi plătit în luna următoare în conformitate cu următorii termeni:
(a) Facturile sunt procesate lunar şi vor fi trimise Beneficiarului prin poştă, fax sau e-mail.
(b) Comisionul facturat pentru o lună se va plăti de către Beneficiar în maximum 10 zile de la data facturii.
(c) Beneficiarul va plăti direct la Direct Booking prin transfer bancar (către un cont bancar identificat in contract de Direct Booking). Furnizoul va suporta toate costurile transferului bancar.
4.4.2 Comisionul pentru rezervările achitate partial sau integral in Website-ul Direct Booking va fi retinut de catre Direct Booking la momentul efectuarii platii catre Beneficiar a diferenteti datorate.
4.4.3 Pentru rezervarile efectuate cu modalitatea de plata "avans rezervare", Direct Booking va transfera catre Beneficiar suma platita de Turist (mai putin comisionul calculat conform art 4.3.1) in termen de 5 zile lucratoare de la incasarea sumei de la Turist, urmand ca diferenta sa fie incasata de Beneficiar de la Turist la receptia Unitatii.
4.4.4 Pentru rezervarile efectuate in portalul Direct Booking cu modalitatea de plata "integral", Direct Booking va transfera catre Beneficiar suma platita de Turist (mai putin comisionul calculat conform art 4.3.1) in termen de 5 zile lucratoare de la incasarea sumei de la Turist.
4.4.5 În cazul unei dispute între Direct Booking şi Beneficiar (de ex. cu privire la suma Comisionului), orice sumă nedisputată cu privire la Comision va fi plătită în concordanţă cu termenii acestui Contract, fără a ţine seama de statutul ori natura disputei.
4.4.6 În cazul unei plăţi întârziate, Direct Booking îşi rezervă dreptul de a pretinde dobândă penalizatoare in valoare de 0,3% pe zi din valoarea plaţii întârziate, de a rezilia unilateral prezentul Contract (suspendând Unitatea de pe website-uri) şi/sau de a cere o garanţie bancară ori altă formă de securitate financiară din partea Beneficiarului.
4.4.7 Direct Booking va plati Beneficiarului diferenta intre valoarea sumei incasate de la Turist si valoarea comisionului, suportand orice comisioane de incasare de la Turist si de transfer bancar catre Beneficiar.
4.4.8 In cazul in care suma aleasa de Turist pentru plata serviciilor este alta decat valuta in care sunt introduse tarifele de catre Beneficiar in portal, atunci suma platita de catre Turist catre Direct Booking se va calcula utilizand cursul BNR din ziua confirmarii platii plus 2% pentru a acoperi fluctuatile de curs.
4.5 Rezervare, Rezervarea Turistului, Reclamaţii
4.5.1 Când o rezervare este făcută de către un Turist in website-ul Direct Booking, Unitatea va primi o confirmare prin email (şi opţional prin alte metode) pentru fiecare rezervare făcută prin intermediul Direct Booking care va contine informatiile cuprinse in voucherul emis catre turist, modalitatea de plata, serviciile rezervate si tarifele aferente, inclusiv tarifele de vanzare si comisionul Direct Booking. Direct Booking nu este responsabil pentru corectitudinea şi deplinătatea informaţiilor şi a datelor furnizate de Turişti. Direct Booking nu este responsabil pentru obligaţiile de plată ale Turiştilor legate de in situaţia in care Turistul a optat pentru metoda de plata plata "la recepţie" acceptata de Beneficiar. Unitatea este obligata sa verifice situatia rezervarilor in portal pentru a procesa toate rezervarile confirmate. Direct Booking nu este responsabilă pentru neprimirea confirmarii prin email sau SMS catre Unitate din motive tehnice, toate rezervarile fiind vizibile in portal.
4.5.2 Beneficiarul este obligat să accepte un Turist ca parte contractuală şi să trateze rezervarea online în concordanţă cu Oferta Turistică prezentată de către Website-uri în momentul în care rezervarea a fost făcută, inclusiv orice informaţii suplimentare şi/sau dorinţe făcute cunoscute de către Turist. Turistul va prezenta la receptia unitatii un voucher emis de Direct Booking ce contine informatii referitoare la : serviciile contractate, perioada cazarii, numarul de persoane etc, precum si modalitatea de plata.
4.5.3 În afară de preţurile, suplimentele şi (supra)taxele prevăzute în rezervarea confirmată, Beneficiarul nu va solicita clientului plata vreunei taxe pentru tranzacţie/administraţie sau pentru folosirea oricărei metode de plată (ex. taxă pentru plata cu card de credit).
4.5.4 Plângerile cu privire la produsele sau serviciile oferite şi furnizate de Beneficiar sau cererile specifice făcute de către Turişti trebuie rezolvate de către Beneficiar, fără mediere sau intervenţie din partea Direct Booking. La discreţia sa, Direct Booking poate oferi unui Turist servicii (de suport) pentru clienţi, sau poate funcţiona ca intermediar între Beneficiar şi Turist sau asista un Turist în orice alt mod în comunicarea sa cu Beneficiarul sau împotriva acestuia.
4.6 Suprarezervare, anulare şi neprezentări
4.6.1 Beneficiarul va furniza camerele rezervate, iar în cazul în care Beneficiarul nu este capabil să îşi respecte obligaţiile prevăzute de acest Contract, indiferent de motiv, Beneficiarul in cauză va informa Direct Booking cu promptitudine prin Serviciul Clienţi (booking@directbooking.ro). Beneficiarul va depune cele mai mari eforturi pentru a procura aranjamente alternative de o calitate egală sau superioară, pe cheltuiala Beneficiarul in cauza. În cazul în care nicio cameră nu este disponibilă la sosire, Beneficiarul:
(a) va găsi cazare alternativă potrivită, de un standard egal sau mai bun decât acela al Unității ce deţine rezervarea garantată a Turistului; şi
(b) va furniza transport gratuit la hotelul alternativ pentru Turist şi ceilalți membri ai grupului său care sunt prevăzuţi în rezervarea garantată a Turistului.
4.6.2 Pentru anulările făcute de Turiști pentru rezervarile cu modalitatea de plata "la receptie", Direct Booking nu va plati Beneficiarului contravaloarea taxelor de anulare.
4.6.2 Pentru anulările făcute de Turiști pentru rezervarile cu modalitatea de plata "integral" sau "avans rezervare" pentru care Direct Booking a virat suma incasata de la Turist catre Beneficiar, Beneficiarul are obligatia de a restitui suma incasata catre Direct Booking, mai putin taxele de anulare, pentru a fi restituita Turistului.
4.6.3 Politica de anulare pentru rezervarile efectuate cu modalitatea de plata "integrala" catre Direct Booking si "avans rezervare" este: ..........
4.6.4 Daca rezervarea este anulata inainte de check-in cu ......... ore, Turistului nu i se va percepe nici o taxa de anulare iar suma incasata de la Turist va fi restituita integral, cu exceptia comisionului Direct Booking.
4.6.5 Direct Booking nu are nici o obligatie fata de Beneficiar in cazul in care Turistul nu se prezinta la Unitate in cazul rezervarilor cu plata "integrala" la receptie.
5 DREPTURI ŞI OBLIGAŢII ALE DIRECT BOOKING
5.1 Direct Booking poate să acorde drepturi de difuzare, să pună la dispoziţie, să dezvăluie şi să ofere Oferta Turistica şi oferte speciale făcute disponibile de către Beneficiar pe alte website-uri sau în colaborare cu firmele afiliate in vederea promovarii ofertelor puse la dispozitie de Beneficiar.
5.2 Date despre clienţi şi comentariile turistilor
5.2.1 Direct Booking îi va transmite sau îi va face disponibilă Beneficiarului rezervarea făcută de un Turist la una din Unitati, rezervare ale cărei detalii vor include data sosirii, numărul de nopţi, tipul camerei (inclusiv preferinţa pentru cameră de fumători (în cazul disponibilităţii)), tariful camerei, servicii optionale contractate, numele Turistului titular, adresa, şi alte astfel de solicitări speciale făcute de către Oaspete.
6 GARANŢII ŞI ÎNDATORIRI
6.1 Cu exceptia situațiilor prevazute explicit in Contract, obligaţia maximă a unei Părţi faţă de cealaltă împreună cu toate revendicările făcute unei părţi sub sau în legătură cu acest Contract în termen de 1 an nu trebuie să depăşească comisionul total primit sau plătit de o Parte în anul precedent, sau 10.000 EUR (in cazul in care datoria depaseste 10.000 EUR), decât cu condiţia prejudiciului, fraudei, administrării proaste în mod intenţionat, a neglijenţei totale, neaducerii la cunoştinţă în mod deliberat ori a înșelaciunii intenționate dinspre Partea răspunzătoare, caz în care limitarea obligaţiei nu este aplicabilă pentru o asemenea parte răspunzătoare.
6.2 În nici un caz, orice Parte este răspunzătoare de orice altă Parte pentru orice daună sau pierdere indirectă, incluzând pierderea producţiei, pierderea profitului, pierderea câştigurilor, pierderea contractului, pierderea sau distrugerea reputaţiei, pierderea creanţei, pierderea clientelei, ca urmare a nerespectări a contractului sau din alte motive. Prin prezentul contract Partea este in mod expres exonerata de orice raspundere.
7 DURATA CONTRACTULUI, INCETARE ŞI SUSPENDARE
7.1 Cu excepţia cazului în care este stabilit altfel, acest Contract va începe la data semnării şi va fi valabil 1 an, cu excepţia cazului în care Contractul este terminat de una din Părţi prin notificarea celeilalte Părți cel puțin 14 zile înainte. Dupa expirarea termentului de 1 an Contractul se prelungeste automat pe o perioadă nedeterminată de timp până când este reziliat de una din Părţi prin notificare scrisă transmisă celeilalte Părţi cu minimum 14 zile inainte de data rezilierii.
7.2 Fiecare Parte poate rezilia sau suspenda acest Contract, cu efect imediat şi fără a fi necesar ca o notificare să fie transmisă în cazul:
(a) neîndeplinirii de către una din celelalte Părţi a oricărui termen al acestui Contract (de exemplu întârzierea plăţii, insolvabilitate, nerespectarea garanţiei parităţii preţului, furnizare de informaţii eronate sau primirea unui număr semnificativ de reclamaţii din partea Oaspeţilor); sau
(b) falimentului sau imposibilității de plata cu privire la cealaltă Parte.
7.3 După rezilierea sau terminarea contractului, Beneficiarul va onora rezervările existente pentru Turiști şi va plăti orice comisioane (plus dobânda dacă este aplicabilă) datorate pentru aceste rezervări în conformitate cu termenii acestui Contract.
7.4 Direct Booking are dreptul să suspende imediat serviciile sale (inclusiv afişarea Unității sau a disponibilităţilor în secțiunile dedicate din site-ul Direct Booking) cu privire la un Beneficiar în oricare dintre următoarele cazuri:
(i) Beneficiarul nu plăteşte Comisionul înainte de data limită;
(ii) Beneficiarul plasează Oferte Turistice incorecte sau înşelătoare in portalul Direct Booking;
(iii)Beneficiarul publica sau transmite spre publicare in portalul Direct Booking tarife egale sau mai mari cu cele practicate la receptie;
(iv) Unitatea nu acceptă o rezervare la tarifele introduse in portalul Direct Booking;
(v) Beneficiarul încasează preţuri suplimentare de la unul sau mai mulţi Turiști care au facut rezervare prin Direct Booking;
(vi) Direct Booking primeşte una sau mai multe relcamaţii legitime şi serioase de la unul sau mai mulţi oaspeţi care au făcut rezervări la Beneficiar;
(vii) utilizarea improprie a procesului de adaugare de impresii ale Turiștilor prin orice metodă care are ca rezultat publicarea unui comentariu/impresii pe Website-uri şi care nu este expresia reală a unui sejur real al unui Turist real al Unitatii;
(viii) comportament nepotrivit sau neprofesionist orientat către oaspeţi sau către personalul Direct Booking; sau
(ix) Beneficiarul refuză să fie de accord cu orice revizuire rezonabilă a oricărui terment al acestui Contract;

7.5 Părţile sunt de accord că rezilierea sau suspendarea prezentului contract de catre o Parte nu afectează drepturile şi obligaţiile celeilalte Părţi (una vizavi de cealaltă) determinate de prezentul Contract.
7.6 La reziliere contractului se va termina in mod absolut si in intregime cu respect la Partea care invoca rezilierea fara a prejudicia drepturile si creantele celeilale Parti. Clauzele 7, 9, 10 si 11 raman in vigoare si dupa rezilierea contractului.

8. INREGISTRAREA ŞI ARHIVAREA DATELOR
8.1 Sistemele, inregistrările şi arhivele Direct Booking (incluzand informatiile inregistrare portal ul Direct Booking, , faxuri şi/sau email-uri) vor fi considerate dovezi suficiente pentru existenţa şi primirea de către Beneficiar a rezervărilor făcute de Turist şi suma comisionului pe care Beneficiarul îl datorează Direct Booking conform acestui Contract, cu excepţia cazului în care Beneficiarul poate furniza contra-dovezi rezonabile şi credibile.
9 CONFIDENŢIALITATE
9.1 Părţile înţeleg şi sunt de acord cu faptul că în executarea acestui Contract, fiecare Parte poate avea acces sau poate fi expusă, direct sau indirect, la informaţii confidenţiale cu privire la cealaltă Parte ("Informaţii Confidenţiale"). Informaţiile Confidenţiale includ date despre Client, volumul de tranzacţii, strategii de marketing şi planuri de afaceri, informaţii de afaceri, financiare, tehnice, operaţionale şi alte astfel de informaţii care nu sunt publice şi care fie sunt declarate de către o parte divulgatoare ca fiind private sau confidenţiale, fie sunt recunoscute în mod rezonabil de către o parte receptoare ca trebuind să fie tratate ca private şi confidenţiale.
9.2 Fiecare Parte este de acord cu faptul că: (a) Informaţiile Confidenţiale vor rămâne proprietatea exclusivă a părţii divulgatoare iar partea receptoare nu va folosi nicio Informaţie Confidenţială pentru niciun scop cu excepţia celui menţionat de acest Contract; (b) va menţine şi folosi metode prudente pentru a se asigura că angajaţii, ofiţerii, reprezentanţii, părţile sale contractuale şi agenţii săi ("Persoane Permise") vor menţine confidenţialitatea şi discreţia Informaţiilor Confidenţiale; (c) va divulga Informaţii Confidenţiale doar acelor Persoane Permise care trebuie să cunoască aceste informaţii în concordanţă cu acest Contract; (d) va folosi metode prudente pentru a se asigura ca Persoanele Permise nu vor copia, publica, divulga altora sau folosi (în alt mod decât conform condiţiilor cu privire la aceasta) Informaţiile Confidenţiale; şi (e) va returna sau distruge toate Informaţiile Confidenţiale (copiile (pe hârtie sau digitale) ale acestora) în urma cererii scrise din partea celeilalte Părţi.
9.3 Cu toate cele menţionate mai sus, Informaţiile Confidenţiale nu vor include nicio informaţie (i) care este sau devine parte a domeniului public prin niciun act de omisiune a părţii receptoare, (ii) care îi este divulgată părţii receptoare de către o parte terţă care nu are nicio obligaţie la confidenţialitate cu privire la aceasta, sau (iii) a cărei divulgare este solicitată prin lege, ordin judecătoresc, citaţie sau autoritate guvernamentală.
10 NOTIFICARI
10.1 Toate notificările şi comunicările trebuie făcute în română, în scris, şi trimise ca facsimil sau printr-un curier recunoscut la nivel naţional la numărul de facsimil sau de adrese indicate în Contract.
11 FORTA MAJORA
Forta majora, asa cum este definita de legea romana, exonereaza de raspundere partea care o invoca in conditiile legii. Partea care invoca forta majora este obligata sa notifice celeilalte parti, in termen de 5 zile, producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile in scopul limitarii consecintelor respectivului eveniment. In termen de 15 zile de la incetarea fortei majore, partea care a invocat-o trebuie sa prezinte celeilalte parti, documente emise de catre autoritatile competente, dovedind aparitia, natura evenimentelor, durata si efectul acestora.